تبلیغات
مروری بر کسب و کار اینترنتی - چند ویژگی ضروری ایمیل مارکتینگ

چند ویژگی ضروری ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق ایمیل یکی از اشکال بازاریابی الکترونیکی می باشد که در این روش بازاریابی از طریق ارسال ایمیل هایی با محتوای تجاری صورت می گیرد. ایمیل مارکتینگ باید به صاحبان تجارت های الکترونیک کمک کند تا به طور خودکار به مشتریانشان پیام بفرستند، به خریدارانی که از موبایل استفاده می کنند هم سرویس بدهند، لیست های موجود را مدام به روز رسانی کنند و ...

همه ارائه دهندگان خدمات ایمیل مجموعه اولیه از ویژگی ها و عملکردها را ارائه می دهند که شامل موارد زیر است: قابلیت ارسال ایمیل های انبوه، نوع سیستم صفحه بندی یا قالب و لیست های مدیریت ابتدایی. علاوه براین ویژگی های اولیه، بازاریاب ها به دنبال خودکارسازی و بهینه سازی پیام های ایمیل مارکتینگ هستند که در ادامه به چند مورد از مهمترین ویژگی های آن اشاره می کنیم:

ارسال خودکار پیام

امکان ارسال خودکار ایمیل یکی از قوی ترین ویژگی هایی است که هر ارائه دهنده ای پیشنهاد کند. این ویژگی به صاحبان تجارت های کوچک تر اجازه می دهد که در پاسخ یک عمل خاص پیام بفرستند یا مجموعه ای از پیام ها را براساس مجموعه ای از قوانین ارسال کند.

برای مثال مجموعه پیام های خوشامدگویی خودکار را درنظر بگیرید. یک خریدار در خبرنامه یک فروشنده کوچک عضو می شود، یک ایمیل خوشامدگویی خودکار دریافت می کند که ضمن تشکر از خریدار برای عضویت در خبرنامه از او می خواهد عضویتش را تایید کند. وقتی خریدار عضویتش را تایید می کند یک ایمیل خودکار دیگر فرستاده می شود که ضمن تشکر از تایید عضویت، به خریدار 10 درصد تخفیف در خرید بعدی را پیشنهاد می کند. ممکن است در این سیکل ایمیل های دیگری هم وجود داشته باشد. مثلاً اگر خریدار بعد از 48 ساعت عضویتش را تایید نکرد یک ایمیل پیگیری برایش ارسال می شود.

مثال دیگر ارسال خودکار پیام مربوط به معاملات است. وقتی وب سایت های خرده فروش بیشتر با ارائه دهنده سیستم ایمیل شان ارتباط داشته باشند، پیام های معاملاتی مثل تایید سفارش و تایید ارسال می تواند قسمتی از ایمیل های خودکار باشد. در این نوع ایمیل های خودکار اگر خریدار ایمیل را باز نکند اقدامات دیگری هم به صورت خودکار انجام می شود؛ یا بعد از گذشت یک هفته از دریافت کالا توسط مشتری ایمیلی برایش فرستاده می شود تا از کارکردن و کیفیت محصول اطمینان حاصل شود.

قالب های HTML واکنشی

تقریباً همه ارائه دهنده گان ایمیل به بازاریاب ها امکان ارسال پیام در فرمت های متنی ساده یا HTML را می دهند. اما بهترین ارائه دهنده ها امکان ارسال ایمیل های HTML و CSS را با هدف ارائه قالب های ایمیل واکنشی که با دستگاه گیرنده ایمیل تطبیق پیدا می کنند ارائه می دهند.
درواقع، این ویژگی بهینه سازی ایمیل ها برای برای موبایل است. در بسیاری از موارد، بکارگیری طراحی واکنشی برای قالب های ایمیل احتیاج به توانایی خواندن اصول اساسی HTML و CSS دارد؛ اما نکته کلیدی این است که ارائه دهندگان ایمیل به آزادی عمل کافی در زمینه طراحی و قالب ها به مصرف کنندگان بدهند تا با استفاده از آن بتوان ایمیل های واکنشی ساخت.
با درنظر داشتن اهمیت های این ویژگی بازاریاب ها به دنبال ارائه دهندگانی می روند که قالب بندی های HTML براساس جدول (جدول پایه) استفاده می کنند.

لیست های پیشرفته

اضافه کردن و حذف کردن مشترکین ایمیل یکی از ویژگی های اساسی است که هر ارائه دهنده ای باید آن را در بسته پیشنهادی اش داشته باشد
انتظار می رود که ارائه دهنده شما بتواند آدرس های اشتباه را به صورت خودکار حذف کند؛ مثل آدرس های ایمیل نامعتبر یا آدرس هایی که ارسال ایمیل به آنها برای چندین بار ناموفق بوده است.

علاوه براین اعمال تغییرات روی اطلاعات مشترکین و اطلاعات مشابه هم باید خودکار باشد. توانایی تنظیم مقررات مدیریت لیست برای تمیز و به روز نگه داشتن لیست ها هم یکی از ویژگی های اساسی است که هر ارائه دهنده ای باید داشته باشد.

یکپارچه سازی آسان

ایمیل مارکتینگ وقتی بهترین کارکرد را خواهد داشت که کاملاً با سایر سیستم ها و سرویس ها ادغام شود. ارائه دهندگان ایمیل باید برنامه های کاربردی ساده یا افزونه های پلت فرمی ارائه دهند که حداقل امکان اضافه شدن قابلیت های ایمیل به پلت فرم تجارت الکترونیک را فراهم کنند. اما بهتر است امکان ادغام قابلیت های ایمیل و جریان های کاری مربوط به آن را با برنامه های موبایل و برنامه های اجتماعی نیز فراهم کنند.

از نمونه های مزایای یکپارچه سازی ایمیل می توان به ایجاد ارتباط با آنالیز گوگل برای پیگیری تعداد ایمیل های باز شده و مکالمات و سایر برنامه ها و افزونه های پرکاربرد در زمینه تجارت الکترونیک نام برد.

آدرس IP اختصاصی

آدرس پروتکل اینترنت (IP) اختصاصی در اصطلاحات ایمیل مارکتینگ به معنای آدرس اختصاصی است که تنها کسب و کار شما از آن استفاده می کند. داشتن IP اختصاصی می تواند قابلیت دریافت ایمیل های شما را افزایش دهد. این ویژگی برای سازمان هایی که تعداد مشخصی ایمیل ارسال می کنند بسیار مهم و کاربردی است.

وقتی می خواهید یک ارائه دهنده را انتخاب کنید باید این ویژگی را درنظر داشته باشید؛ حتی اگر کسب و کار شما فعلاً به آن احتیاج ندارد. با گسترش و رشد تجارت داشتن یک IP اختصاصی تاثیر زیادی در افزایش قابلیت دریافت ایمیل های شما خواهد داشت.

راهنمای قابلیت دریافت

اگر ایمیل های شما توسط مشتری ها دریافت نشوند، ایمیل مارکتینگ عمل نمی کند و فایده ای نخواهد داشت. بازاریاب هایی که از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند تجربه و اطلاعات زیادی درباره قابلیت دریافت ندارند اما اطلاعات ارائه دهندگان در این زمینه بسیار گسترده است
دنبال ارائه دهنده ای بگردید که اطلاعاتش را در قالب محتوایی که برخی از بهترین راهکارها و ابزارهای افزایش قابلیت دریافت ایمیل را با شما درمیان بگذارد. این راهکارها و ابزارها قابلیت دریافت پیام های خاص را افزایش می دهند و اطلاعاتی درباره بازخورد قابلیت دریافت را در اختیارتان قرار می دهند

درنهایت باید بدانید که ارائه دهنده یا شریکی که انتخاب می کنید باید این ویژگی های اساسی را داشته باشد تا مجبور نباشید هزینه و وقت اضافی برای سروسامان دادن ایمیل ها صرف کنید.


منبع: سایت کلیک هوشمند گیلان






طبقه بندی: بازاریابی اینترنتی،  آموزش کسب و کار اینترنتی، 
برچسب ها: بازاریابی ایمیلی، ایمیل مارکتینگ، ویژگی های ایمیل مارکتینگ،  

تاریخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 | 11:37 ق.ظ | نویسنده : فرزانه سیف | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت