تبلیغات
مروری بر کسب و کار اینترنتی - کدام شبکه اجتماعی، مناسب کسب و کار شماست؟

کدام شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار شماست؟

شبکه های اجتماعی امروزه به بخشی لاینفک از برنامه های بازاریابی سازمان‌ها و به خصوص بازاریابی دیجیتال (كه در اصطلاح عام  تبلیغات اینترنتی و یا بازار یابی اینترنتی شناخته می شود) آن‌ها تبدیل شده‌اند به طوریکه بازاریابی شبکه های اجتماعی امروز به عنوان یک مساله مهم در علم بازاریابی در نظر گرفته می‌شود و یکی از خدمات اصلی بسیاری از شرکت های تبلیغاتی شده است. ‌اما باید این نکته را مورد توجه قرار داد که با وجود پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی در رشد و توسعه کسب‌و‌کارها،‌ استفاده نادرست از این رسانه، نه تنها پیشرفت کسب‌و‌کار را به دنبال نخواهد داشت بلکه زمان و سرمایه سازمان را هدر خواهد دادشبکه‌های اجتماعی کارکردهای و مخاطبان متفاوتی دارند و با اهداف متفاوتی ایجاد شده‌اند، بنابرین قبل از هر اقدامی ابتدا سازمان باید اطمینان حاصل کند که بهترین شبکه‌های اجتماعی را برای دست‌یابی به مخاطبان هدفش انتخاب کرده است. از این رو در این مطلب راهنمایی و ملاحظاتی را آماده کردیم که به شما در انتخاب رسانه اجتماعی مناسب کسب‌و‌کارتان کمک فراوانی خواهد کرد.

·         

        شبکه اجتماعی فیسبوک زمانی مناسب شماست که قصد ایجاد یک شبکه وسیع از مخاطبانتان را داشته باشید و می خواهید به تعداد بسیار زیادی از آن ها دسترسی داشته باشید. اگرچه فیسبوک تا اندازه ای در میان قشر جوان محبوبیتش را از دست داده است ، اما با این وجود، با مشارکت فعال 70% بزرگسالان آنلاین در آن، هنوز هم محبوب ترین شبکه اجتماعی است. فیسبوک نه تنها بیشترین کاربر را دارد بلکه بیشترین بازدید را نیز میان شبکه های اجتماعی دارا می باشد که نشان دهنده سطح بالای درگیری کاربران در آن است. اما به هر حال محبوبیت صرف ممکن است جزو معیارهای شما نباشد. و همچنین با توجه به این امر که دلیل اصلی افراد جهت فعالیت در فیسبوک ارتباط با دوستان و خانواده آن هاست، ممکن است ابزار و رسانه مناسبی جهت انتقال پیام های کسب و کارتان نباشد.


·         شبکه اجتماعی لینکدین زمانی مناسب شماست که در صنعت B2B فعالیت دارید، به دنبال ایجاد ارتباط با دیگر کسب و کارها و یا به دنبال نیروی انسانی مناسب برای کسب و کارتان هستید و یا می خواهید اطلاعات مفیدی درباره کسب و کارتان در اختیار افراد قرار دهید. اکثر افراد و کسب و کارها در لینکدین به دنبال ایجاد شبکه ای از بهترین تخصص ها و منابع و بدست آوردن اطلاعات مفید درباره صنایع مختلف هستند. با توجه به متوسط درآمد و سطح تحصیلات بالای کاربران در لینکدین، این شبکه مخاطبانی خاص و ویژه برای کسب و کارها فراهم می کند.


·         شبکه اجتماعی پینترست زمانی مناسب شماست که در صنعتی فعالیت دارید که محصولات و خدماتش به آسانی با عکس‌ها و تصاویر قابل عرضه هستند و مشتریانتان همواره خود را در قالب عکس‌ها به تصویر می‌کشند. درباره مخاطبانتان و علایق آن‌ها فکر کنید. آیا آن‌ها به منظور تصمیم‌گیری خرید ، تمایل به جمع‌آوری عکس‌ها و تصاویر دارند؟ آیا آن‌ها به موضوعاتی علاقه‌مندند که می تواند به شیوه‌ای تصویری نمایش داده شود؟ با توجه به اینکه پینترست بیشتر در میان خانم ها محبوبیت دارد، در صورتی که مخاطبان هدفتان در این شبکه حضور دارند، پینترست می تواند مکانی مناسب برای اقدامات بازاریابی دیجیتال شما باشد.


·         شبکه اجتماعی توئیتر زمانی مناسب شماست که به دنبال دستیابی همزمان به آقایان و خانم ها و به ویژه افراد جوان هستید. همچنین توئیتر برای کاربران خوره اطلاعات بسیار جذاب است، بنابراین اگر کسب و کارتان اخبار و اطلاعاتی به روز و جالب درباره موضوعات مرتبط منتشر می کند شبکه اجتماعی توئیتر، انتخاب مناسبی برای شماست. همانند فیسبوک، زمانی این شبکه اثربخش تر است که رابطه ای متقابل با کاربرانتان ایجاد کنید و با آن‌ها تعامل کنید.

·         شبکه اجتماعی اینستاگرام زمانی مناسب شماست که همانند پینترست،‌ جنبه های بصری کسب و کار شما و علایق مشتریانتان بسیار پررنگ باشد. جالب اینجاست، که کاربران این شبکه و پینترست همپوشانی قابل توجهی دارند، بنابراین می تواند به گونه ای یک تیر و دو نشان باشد. با توجه به جذابیت اینستاگرام برای گروه های خاص و جذابیت آن میان افراد جوان و اجتماعی، این شبکه گزینه خوبی برای کسب و کارهایی با مخاطبان به خصوص هستند.

کدام شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار شماست؟


با این توضیحات، شما می توانید به آسانی شبکه اجتماعی که کاملا مناسب کسب و کارتان است را بیابید و این بدان معناست که شما محتوایی مناسب را برای مخاطبان مورد هدفتان و در یک مکان (رسانه اجتماعی) درست منتشر خواهید کرد. برای اطلاع بیشتر در جدول بالا خلاصه ای از طبقه بندی مخاطبان شبکه های اجتماعی مختلف آمده است.


منبع: سایت سی سرو






طبقه بندی: شبکه های اجتماعی،  بازاریابی اینترنتی،  مدیریت کسب و کار اینترنتی،  انواع کسب و کار اینترنتی، 
برچسب ها: شبکه های اجتماعی، کسب و کار اینترنتی، کسب و کار در شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی،  

تاریخ : سه شنبه 17 فروردین 1395 | 07:29 ب.ظ | نویسنده : فرزانه سیف | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • داتیس چت